دکترگرشاسبی، فرماندار شهرستان تبریز درجلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی با بیان اینکه توسعه عدالت در فضاهای آموزشی یکی از شعارهای اساسی ریاست محترم جمهوری است، اظهار کرد: سیاستگذاری مدیریت استان نیز بر همین اساس بوده و این جلسه با هدف هماندیشی در راستای پیشبرد هر چه بهتر اهداف و محورهای این نهضت برگزار شده است.
دکترگرشاسبی، فرماندار شهرستان تبریز درجلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی با بیان اینکه توسعه عدالت در فضاهای آموزشی یکی از شعارهای اساسی ریاست محترم جمهوری است، اظهار کرد: سیاستگذاری مدیریت استان نیز بر همین اساس بوده و این جلسه با هدف هماندیشی در راستای پیشبرد هر چه بهتر اهداف و محورهای این نهضت برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش به عنوان عاملی موثر میگذرد، ادامه داد: درصورت اجماع نظام سیاسی و حاکمیت و برنامههای بالادستی بر این محور که پیشبرد مسیر توسعه با گذر از مسیر تعلیم و تربیت محقق میشود، شاهد آموزشو پرورشی پویا و کشوری توسعه یافته خواهیم بود.
فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به عوامل موثر متعدد در شکوفایی نظام تعلیم و تربیت، ابزارهای پیشرفته و محتوای درسی، دانشآموزان، مدارس و کالبد نظام آموزشی، معلمان را از آن جمله دانست و نگاه جمعی و کار تیمی را از شاخصهای توسعه برشمرد و نهادینه کردن شاخصهای توسعه را قابل تحقق از آموزش و پرورش و کلاسهای درس دانست.
وی با بیان اینکه آینده از آن کسانی است که به علم باور دارند، گفت: با استفاده از قدرت و زبان علوم مختلف و با تکیه بر ارزشهای اسلامی که تمامی اینها از کالبد مدارس اتفاق میافتد، به دنبال پیشبرد اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی هستیم. وی همچنین با اشاره به نقش و اثرات توسعه فضاهای آموزشی، گفت: ساختار مدرسه، رفاهزا، آرامش بخش، ارتباط دهنده، ارتباط گیرنده و نسل ساز است و ارتباطگیری با نظامهای بیرون از آموزش و پرورش، صنایع و خیران خرد، برونرفت از وضعیت فعلی ممکن میشود.
دکترگرشاسبی در ادامه با اشاره به وضعیت سرانه آموزشی شهرستان تبریز، خاطرنشات کرد: شرایط در این شهرستان چندان مطلوب نبوده و مدارس سنگی و کانکسی در شهرستان تبریز هم وجود دارند. نزدیک به ۴۴۶۲ کلاس در این شهرستان نیاز به بازسازی و استحکام بخشی داشته و این شهرستان با ۲۲۳ هزار دانشآموز نیازمند توجه بیش از پیش در زمینه بازسازی و نوسازی و احداث مدارس جدید است.